Na gezellig samen te hebben gegeten in Exloo was het weer tijd om naar huis te gaan. In het bos na het dorp zag ik net een flits van een fluo-gele helm achter een boom verscholen. Dit was een staande motoragent die zijn motor in het bos had verborgen en zelf stond hij geniepig achter een boom met een scanner de snelheid te controleren. Enfin ik reed daar 20 km/u onder de maximale snelheid, dus dat zit wel snor. Even later bleek de N33 te zijn afgesloten en moest dus helemaal terug omrijden. Toen besloot ik maar terug naar het vliegveld te gaan. Dan kon ik zaterdagochtend nog een reparatie aan de DragonFly gaan doen. De voetensteun was ingescheurd en moet vervangen worden. Ik had nog de materialen liggen om dit te gaan fixen.

Is netjes gedaan al zeg ik het zelf šŸ™‚

Het was deze ochtend zo’n prachtig weer. Blauwe lucht en mooie stapelwolkjes waren het pittoreske beeld op het vliegveld. Er werd heel wat aan- en afgevlogen. Els en Herman hadden heel wat introducees uitgenodigd om een vlucht in hun R1 t maken te maken. Drie mooie jonge enthousiaste jonge vrouwen vonden het ook wel heel spannend om eens een beleving in de DragonFly mee te maken.

Via Els kreeg ik ook nog een leuke kaart toegestuurd van de dames die het zo ontzettend naar hun zin hadden gehad. Els en Herman helemaal top georganiseerd.

Hier word ik toch weer heel erg vrolijk van.

Vrijdag is een leuke dag geworden. Heleen zou samen met Bob een aantal tandem-vluchten gaan oefenen. Wind redelijk recht op de baan en matig van kracht. In de ochtend even kennis gemaakt met Jan (havenmeester van de dag) en besproken wat de plannen waren. Eerst ging ik naar de werkplaats om de Dolly een onderhoudsbeurt te geven. Wielen richten en oliƫn en op spanning brengen. Bob vond het wel toepasselijk om het de Dolly Parton te noemen. Ben er toch nog langer mee bezig geweest dan gepland. Niet heel erg want toen ik klaar was brak het wolkendek pas open en steeg al gauw naar 1500 ft. In tussentijd kwam Coen ook nog even gedag zeggen tussen het oefenen door op zijn flitsch. Toen Heleen en Bob tandem gingen vliegen, zijn Kees en Wilfried zo attent geweest om de Dolly van de runway te halen. Tof, super bedankt. Ik vind dat Heleen het super goed doet, ook de uitleg naar de piloot-passagier toe. Een paar praktische verbeteringen kwamen ook tevoorschijn. Zo leuk te horen dat Bob het ook leuk vond en zich al aangemeld heeft bij Heleen voor een cursus.

Heleen geeft instructie, dat Bob zo comfortabel mogelijk kan liggen. Opmerking van Bob was: ” Dat het wel een dikke bottombar is…. šŸ¤£

Tussendoor een giga bui van strak 10 minuten, Daarna weer kurkdroog.

Geen bellen op het water, dus geen zeven dagen regen. Het was slechts 10 minuten.

En nog een verrassing vandaag… Ja, Fred Lanning kwam op bezoek met twee enthousiaste jongens die hem wel eens in de boomgaard helpen. EĆ©n had een prachtige camera bij en volgens mij, zijn vogels zijn favoriet. Beide gasten heb ik nog een leuke DragonFly beleving kunnen geven. Ze vonden het wel heel vet en cool. Fred kwam zijn nieuwe aanwinst ophalen, die Heleen voor hem uit ItaliĆ« had meegebracht. Fred gaat het vliegen weer oppakken en wil zoveel mogelijk op woensdag gaan vliegen. Super tof. Misschien dat we de enige echte Karel ook binnenkort weer gaan ontmoeten, want hij heeft het vliegen ook weer opgepakt. Wat een leuke berichten zeg.