Adrie heeft alle deelnemende piloten verzocht om op tijd bij de briefing te zijn op zaterdag 18 mei, namelijk om 9:30. Helaas zijn er een aantal afmeldingen doorgegeven. Daan liet nog weten dat hij iets later zou zijn, omdat hij terug naar huis moest, omdat hij tijdens het rijden in gedachten erachter kwam dat de bottombar nog thuis lag.

Er is uiteindelijk besloten de briefing te doen bij de opbouwplek, om niet teveel tijd te verliezen.

Daan en Sander waren inmiddels ook aan het opbouwen en Peter die als starthulp etc. kwam helpen is ook gearriveerd. Adrie is de organisator en had heel wat papperassen mee op de nieuwe briefing plek. Adrie vroeg ook nog even aandacht voor het feit dat Ronald de Bats helaas niet meer zijn hobby kan uitoefenen. Wij wensen Judith daarom ook heel veel sterkte toe. De taak die geschreven werd is een vlucht naar Olst. De taak voor de sportclass was tegen de wind in naar Vlagtwedde en terug.

In volle focus wordt er gewerkt om de taak juist in het instrument te krijgen.

Ik zag de delta van Gijs staan vanuit de DragonFly en dacht wat staat Gijs toch bewegingsloos? Het bleek dat Gijs niet in het harnas zat, maar dat leek maar zo. Dit is een Australische manier van harnas gebruik. Als deze is ingehaakt, weet je zeker dat je dit niet kan vergeten.

Het slepen ging super relaxed 2 piloten hebben na een goede thermiekbel toch nog een tweede start moeten maken. Binnen 1,5u was iedereen uiteindelijk in de lucht en gingen de piloten strijden wie de taak in de snelste tijd kan vliegen.

Kei spannend dus, op 1u 40 minuten is er dus slechts 11 seconde verschil voor de 2e plaats en ook heel weinig verschil voor de 3e plaats. Super goed gedaan!
Je kan de vluchten in 3d in een versnelde versie terug bekijken. Met scroll inzoomen en met muis kantelen. Links onder zie je een wiel met een groen pijltje. Draai deze naar rechts om een versneld beeld te krijgen.

Klik dat je de 3d projectie kan zien.

Adrie heeft zijn vlieger ook weer opgebouwd om alles te checken. Dank aan Marjoleine en Adrie namens de deelnemende piloten om de mannen op te halen. Wat ook leuk was om te zien dat onze huisbuizerd het allemaal wel prachtig vind. Na 3 sleeps zat hij nog steeds op de windvaan. Deze wiegde helemaal door, omdat het toch wel enig gewicht blijkt te zijn. Af en toe was hij aan het acrobaten, en probeerde dan zijn evenwicht goed te behouden. Later zagen we hem in het grasduiken en worstelen met iets. Vast een prooi om op te peuzelen.

…………………………………………………………………………………………………………………ingezoomd

Al met al een heel leuke dag, dat er goed gevlogen kon worden en zelfs werden er hoogtes bereikt van 1900m en dat gebeurd niet zo vaak in Nederland. Zo ook dat er een 1000 punten taak behaald kon worden is ook bijzonder. Zo heeft de eerste start en de laatste start ook de Goal gehaald en dan is het een goed window geweest. Nadat ik de laatste wedstrijd piloot had gesleept, stond Heleen ook al klaar om weer eens een solo overlandvlucht te gaan maken. Wat heel vreemd was, dat ik geen enkel piekje van thermiek meer kon vinden. Alles op, hoe kan dat nou. Dan heb ik Heleen maar op een andere manier een mooooooie vlucht gegeven, zodat haar doel bereikt kon worden om nog een buitenlanding in het logboekje te kunnen plaatsen. Na beoordeling van een aantal velden om te landen, was een geschikt veld in beeld en wist een mooie landing te maken. Ze liep maar net met delta naar de rand en zag toen onze Daan ook in het veld lopen, want hij was daar ook geland. Dat is wel heel erg frapant. Achteraf zei ze nog, wat is dit toch heerlijk gemoedelijk onder een solo, dit is zo ontzettend genieten en zoveel anders dan tandem vliegen. Blije gezichten, spanning in de score en op naar de volgende dag.