Zondag 18e juli is een prachtige zomerse dag. Voor deltavliegen waren de condities te fors, namelijk wind was 90°cross en met vlagen tot 16 kts. Daarom had ik mooi de tijd om het instrument die de uitlaatgastemperatuur meet te vervangen. Tevens moest er ook nog een defecte sensor in de uitlaat vervangen worden. Tijdens het klussen kwam Nico ook nog even gezellig buurten.

Seal en Solder

De sensor draden verlengen ging als een fluitje van een cent met deze superhandige seals. Schuif de seal over de draad en zorg dat het metaal in het midden blijft samen met de andere draad. Daarna met de fohn smelt het metaal in het midden en wordt één met de twee draden. De blauwe randen sealen de de draad dicht en het doorzichtige is een krimpkous. Coen, Cornelia en Kevin hebben de registratieletters op hun vliegtuig kunnen plakken. Nu is deze definitief gedoopt tot een Nederlandse Ekolot met registratie PH-0A7. Het was in een flits gebeurd, want toen ik terugkwam van even testvliegen om te bekijken of het instrument doet wat ie moet doen, was de Ekolot al weer ingepakt in op de lift. Ik vind het een prachtig vliegtuig. Mijn missie was ook geslaagd om het instrument en sensoren te vervangen, want het werkt allemaal weer.