Zondag is een leuke vliegdag geworden. Coen, Cornelia en Pieter waren al druk aan het opbouwen toen ik aankwam om de DragonFly een testrondje te laten vliegen.
Pieter was voor de eerste keer op EHST en kreeg daarom een extra briefing. Ervaringen werden uitgewisseld en de spullen waren goed in orde. Heel veel dank aan Coen & Cornelia om vroeg op het veld als buddy aanwezig te zijn. Pieter heeft uiteindelijk 3 starts laten zien en wist de laatste vlucht ook een behoorlijke tijd in de lucht te blijven. Gefeliciteerd Pieter. Het slepen gaat helemaal goed. Zo ook Coen en François hebben lang gevlogen Coen heeft zelfs wolkenbasis kunnen bereiken.
Cornelia en Erik hadden wel een leuke vlucht gemaakt en een mooie landing, maar hadden de thermiek toch wat beter willen nemen. Enfin, volgende keer beter, het was een mooie dag en toch weer 99 km gesleept. Tony was ook blij dat we ff pizzaatje gingen eten, want vanwege Max Verstappen was het niet erg druk in de stad.
Donderdag ochtend heeft het remsysteem van de DragonFly een update gehad en werkt weer perfect. Lekker nog in de zon, nu op een super rustige camping een maaltijdsalade gegeten, voordat ik richting huis zou gaan. Onderweg heb ik midden in het land nog genoten van de weg vanaf Burgers Zoo tot Doorwerth/Renkum. Fantastisch mooi, met giga grote oude bomen, berg op en af (75m). Erik vertelde me later dat ik de Schelmseweg had gereden en interessant kreeg ik ook nog wat historie te horen over deze weg. Erik nam blij zijn bestelling in ontvangst. Hierna ging ik gelijk door naar Renkum waar ik Henk zijn Knoalcup-2022 2e prijs mok kon afleveren. Nogmaals van harte gefeliciteerd met de prijs en de sportiviteit naar Erik toe. En toen verder onderweg naar ons Con. Onderweg was wel regelmatig een ravage te zien van kapotte bomen, struiken en takken overal op de weg. Thuis op journaal, zag ik nog het weer en zondag lijkt het best goed te worden, in ieder geval weinig wind.
Zouden we de thermiek woensdag 18 mei gaan pakken om een leuke vlucht te maken? Diederik, Martin en ik gaan het in ieder geval proberen.
Grote verrassing voor mij was, dat Cornelia ineens in de hangaar stond. Wow, Coen had vrij genomen en samen lekker vliegen op EHST. De vliegdag leek niet zo eenvoudig als dat de lucht er uit zag. Er zaten flinke smalle bellen, en daarnaast ging het ook snel naar beneden. Coen heeft op 2 minuten na weer 2 uur gevlogen.
Martin heeft de tipsticks van Manfred Ruhmer uit kunnen proberen en ook hij was een hele tijd in de lucht. Cornelia was blij met haar vlucht. Tijdens de sleep heeft ze nog van alles kunnen regelen, zoals de instrumenten verplaatsen op haar upright. Uiteindelijk werd het toch moeilijk een goede bel laat in de middag te vinden. Diederik had ook gehoopt de thermiek beter te pakken te krijgen. Wel ronde hij zijn vlucht af met een prachtige flair zoals wij het allemaal zouden willen kunnen.
Zo ook laat Martin en Cornelia deze landingsfase altijd goed zien. Wel vond hij leuk dat ik op zijn verzoek wat steiler ben gaan spiralen als ik in de bel zat. Moeten we meer doen. Bert (oud deltist) heeft inmiddels een 120 kg klasse kistje geassembleerd en geplaatst op EHST.
Daarna weer gezellig uit eten bij Tony en na kletsen op de camping. Zo dat was toch weer een mooie vliegdag. 🙂