Dank aan Cornelia die er mij op donderdag attendeerde dat vrijdag een mooie zonnige vliegdag zou kunnen gaan worden. Ik had alleen nog maar van storm gehoord, zo hard als 2 jaar geleden. Maar dat bleek dus pas in het weekend te zijn. Kijken of er in de planning een pakketje van 10 uur vrij mogelijk zou kunnen zijn. Het is gelukt hoor 9:15 van huis weg en 19:15 weer thuis, zonder enige file gehad te hebben. Manfred was havenmeester en Karin was ook present in het restaurant. Hans Oosterhoff kon ook alweer fijn gaan vliegen in zijn metalic blauwe en gele striping Zodiac. Karin en Nico bleken onderweg te zijn naar Borkum in de super de luxe C42 PH-4T6. Leuk was ook dat ik Coen nog heb zien vliegen. Later zei hij ook dat het landen wel bijzonder was met de steeds sterker wordende crosswind. Maar lekker kunnen oefenen in allerlei omstandigheden is goed. Nog 5 uurtjes solo en Cornelia mag dan ook mee. Ik denk zo dat het maar niet snel genoeg kan gaan, dat ze straks met Coen mooie vluchten kan maken. Zelf heb ik ook enorm genoten van het vliegen. Ben zo’n 2 uur in de lucht geweest en had me de volgende uitdaging voorgenomen. Vliegveld Dankern te vinden vanaf Exloo, zonder de GPS aan te hebben. Het was spannend, want tegen de wind in ging het niet zo hard. Maar ik had het vliegveld gevonden hoor. Op de loods daar, staat nog wel de verkeerde frequentie. Van Dankern naar EHST ging met een grondsnelheid van 125 km/u. Heerlijk er ff tussenuit geweest, van vliegen word je elke keer weer super vrolijk. šŸ™‚