7 januari Weer een prachtige
dag en nu paraat om half 8. Gisteren had ik trouwens ook nog een engine
faillure. terwijl ik aan het slepen was op 400m. Ik geloof dat de
wedstrijdpiloot het niet in de gaten had dat hij peilsnel mee naar beneden
ging. Het afzwaaien had hij blijkbaar niet gezien, want het duurde zeker een
aantal seconden voordat er een reactie kwam van loskoppelen. Vliegveld kon ik
niet meer halen zag ik al gauw, dus dan maar concentreren op een mooie landing.
En dat was het zeker en daar sta ik dan moederziel alleen ver weg van het
vliegveld. Na paar minuten probeerde ik nogmaals te starten en waarempel de
motor liep weer zonder vreemd geluid. Gauw erin gesprongen en naar het
vliegveld. Ze vroegen zit er wel olie bij? Helaas ik had niet bijgevuld dus kon
het niet vertellen. Heb gelijk gezegd dat het de verantwoordelijkheid moet zijn
van de piloot, je kan de grondploeg niet laten bijvullen. Opdracht nog maar
eens 400 ml olie erin en gaan. Ik heb bougies nog nagekeken en de afstand van
de electrode bijgesteld, want dat was zomaar wat. Nu start hij prima en alles
weer oké. Op dezelfde dag heeft Bobby een vastloper gehad en stond ook aan de
grond. Gelukkig dat er genoeg DF’s zijn, want de 912 had ook al problemen
gehad. Maar

gisteren hebben we hard gewerkt en alles stond voor vandaag weer
tip top in orde klaar.